איזה יין לקנות

איזה יין לקנות

כל מה שאתם צריכים לדעת על יין

יין. כל כך הרבה סוגים, כל כך הרבה טעמים, וכשצריך לבחור אותו יש אין סוף אפשרויות – אדום או לבן? יבש או מתוק? מה בכלל הפירוש של שנת הייצור? 

אז איך יודעים איך בוחרים יין טוב? הנה כל המידע על יין שאתם צריכים, במיוחד אם אתם רוצים לדעת איזה יין מתאים למתחילים – 

ראשית, חשוב לזכור שליין כמו למשקאות אלכוהוליים אחרים יש טעם נרכש. לכן אם אתם בתחילת הדרך מומלץ להתחיל בשתייה של יינות קלילים ומתוקים שישרו תחושת כיף ושחרור בגופכם. בדרך כלל היינות התוססים יעשו את העבודה בשלב הזה. לאחר שצברתם קצת ניסיון בתחום, עברו לשתיית יינות אחרים, כבדים יותר. יין חצי יבש, ולאחר מכן יין יבש.

שנית, כשאתם חושבים איזה יין לקנות, הדבר הראשון שאתם צריכים לחשוב עליו הוא לאיזה שימוש נועד היין, והתאימו את היין לכך. אם היין אמור להתלוות לארוחה קלילה – קנו יין קליל והגישו אותו קר. לדוגמה יין מתוק או מבעבע שיתאים לערב בילוי נעים, או לארוחת דגים. לעומת זאת, יינות כבדים יותר, למשל יין אדום יבש יתאימו לארוחות כבדות יותר בהן יהיו מאכלים עתירי שומן כמו בשר אדום או גבינות שמנות. היובש של היין יתאזן טוב בפה יחד עם הכובד שיוצר השומן. רק אל תקררו את היין לפני. יין אדום מגישים בטמפ' החדר. 

אם אתם מעוניינים להשתמש ביין לבישול, זכרו – מה שטעים בכוס, טעים גם בצלחת! אם אתם חסרי ניסיון היצמדו תחילה למתכונים. היזהרו לא להשתמש ביין עם חומציות גבוהה מידי כיוון שהוא עלול "להשתלט" על שאר הטעמים בסיר. לאחר שצברתם קצת ניסיון עם יין במטבח, לכו עם האינטואיציה שלכם ואל תפחדו לנסות דברים חדשים.

בזמן הקנייה חשוב לשים לב לענבים מהם יוצרו היין. יין טוב מתחיל בענבים טובים. אם הענבים גדלו בסביבת גידול איכותית, גם היין יהיה כזה. לכן, כשאתם נגשים ליינן, או לחלופין קוראים את מה שכתוב על התווית, שימו לב מה כתוב (וגם לא כתוב) על אופן גידול הענבים.

חשוב לזכור – אם כבר פתחתם בקבוק, אל תשמרו אותו לאורך זמן. אם אתם מתכננים לשתות את היין, שימרו את הבקבוק במקרר עד שבוע. אם אתם מתכננים להשתמש בו לבישול, שימרו אותו גג חודש במקרר.

אז אחרי שאתם יודעים כל מה שצריך על איך לבחור יין, כל שנשאר הוא לקנות אותו. באתר WINELI'' תוכלו למצוא מגוון רחב של יינות מסוגים ומיקבים שונים המתאימים לכל צורך.  היכנסו לאתר, התרשמו ורכשו. במקרה ועדיין לא ברור לכם בדיוק מה נחוץ לכם, הם יתאימו לכם את היין הטוב ביותר באופן אישי, וישלחו את הבחירה שלכם עד הבית! לפרטים נוספים והזמנות הקליקו כאן.