יין ישראלי

יין ישראלי

יין ישראלי- הבחירה הנכונה

אין כמו כוס יין אדום ישראלי בסוף היום כדי להירגע ולהנות מההפוגה שיצרנו לעצמנו. אבל היין הזה לא מגיע משום מקום. אנשים רבים עומלים כדי לייצר לך ולשאר האנשים את היין הטעים ביותר שהם יכולים. למזלנו, תרבות היין בישראל צוברת תאוצה ולצידה נפתחים יקבי יין ישראליים חדשים בכל רחבי הארץ. התנופה הזאת בתחום היין משמחת את כולם ויוצרת מגוון רחב ומעניין של יין עם טעמים שונים ומורכבים. 

אז איזה סוגי יינות ישראלים ישנם ואיפה ניתן לרכוש אותם? קראו זאת ועוד במאמר שלפניכם

על יקבי יין בישראל

בישראל, נכון לזמן כתיבת שורות אלה, יש כ-300 יקבים, אבל רק בערך 30 מתוכם מייצרים יין בכמויות מסחריות. שאר היקבים משווקים את היינות שלהם באופן אקסקלוסיבי לבתי עסק, מסעדות ואנשים פרטיים, ומקיימים טעימות עונתיות בחלל היקב שלהם. היקבים מתפרסים על פני כל הארץ, כשהמון מהם ממוקמים בגליל בגלל מזג האוויר שאידיאלי לייצור יין. בארץ מיוצרים כארבעים מיליון בקבוקי יין ישראלי בשנה!

בארץ מייצרים את כל מגוון היינות, ביניהם לבנים, אדומים ורוזה. מחירי יינות ישראליים משתנים מיין ליין ויכולים לנוע מעשרות בודדות למאות שקלים. מותגי יין ישראליים מוכרים הם של היקבים הגדולים כמו תבור, ברקן, רמת הגולן ויקבי כרמל. קיימים כמובן עוד המון מותגי יין של יקבים קטנים יותר, שמייצרים יין ישראלי משובח ביותר.

קיימים בארץ אף פרסים שמחולקים כל שנה ליינות הטובים ביותר. לדוגמא, יש את תחרות "אשכול הזהב" שמטרתה לקדם את היין הישראלי, והפרס מוענק כל שנה בטקס חגיגי. קיימת גם תחרות "Best Value" שמדרגת כל שנה יינות עם מחיר שנמוך מ-79 שקלים לפי קטגוריות היין השונות.

למה לבחור ביין ישראלי?

עם כמה שנחמד לגלגל על הלשון שמות של יינות אירופאיים, אין על יין ישראלי. הוא גם מגיע אלינו בצורה הכי טרייה שיכולה להיות כי הוא לא צריך לעבור בין ימים ויבשות, הוא גם יתאים יותר לארוחות שאנו אוכלים מאחר והטעמים הישראליים ישתלבו טוב יותר וזאת גם דרך מצוינת לתמוך בעסקים ישראליים מקומיים שעושים לנו טוב על הלב וטעים בפה ובבטן.

לקנות יין ב-Wineli

עשינו לכם חשק לרכוש יין משובח ישראלי לסוף השבוע המתקרב? נשמע כמו רעיון מצוין, ואנחנו יודעים איך לעזור. אצלנו ב-Wineli תוכלו למצוא מגוון יינות ישראלים משלל היקבים שבארץ. יש לנו גם יינות זוכי פרסים שלעולם לא יאכזבו. אבל מה שקשה תמיד הוא לבחור את היין ולנסות לנחש מה יתאים לטעמכם. גם לזה דאגנו- הכנו בדיוק בשביל הצורך הזה שאלון שיעזור לכם להתאים לעצמכם את היין הנכון. 

מוזמנים להיכנס אל השאלון ולהתחיל לבחור מבין היינות השונים שבחנות! נשמח לעמוד לרשותכם לכל שאלה ובקשה.